Nieuwkoop

De regio Holland Rijnland helpt scholen die verkeersveilig willen zijn met SCHOOL op SEEF en projecten die daarin passen. Hieronder zie je alle projecten die beschikbaar zijn voor scholen in jouw gemeente.

Basis aanpak

In onze regio zien we de onderstaande 4 onderdelen als de basis voor een verkeersveilige basisschool. Daarnaast kan uw school gebruik maken van aanvullende projecten. Zie daarvoor het kopje aanvullend aanbod.

Dode hoek les Nieuwkoop

Praktijkles in en rondom de vrachtwagen op een locatie in de eigen gemeente.

Lees verder

Praktijklessen en ondersteuning door verkeersleerkracht

Professionele verkeersleerkracht verzorgt praktische lessen en ondersteunt bij SCHOOL op SEEF aanpak

Lees verder

Praktisch Verkeersexamen

Leerlingen van groepen 7 fietsen een uitgezette route en worden onderweg beoordeeld.

Lees verder

Theoretisch verkeersexamen

Jaarlijks landelijk theoretisch verkeersexamen van Veilig Verkeer Nederland

Lees verder

Aanvullend aanbod

Hieronder ziet u diverse aanvullende projecten waar scholen in Nieuwkoop gebruik van kunnen maken.

Fietsverlichtingscampagne

Lees verder

Onze Scholen Zijn Weer Begonnen

Jaarlijks wordt er in het hele land gedurende de eerste weken van het nieuwe schooljaar aandacht voor gevraagd dat er weer scholieren in het verkeer zijn. In onze regio wordt er extra aandacht gevraagd op 1 school per gemeente door een bezoekje van de wethouder.

Lees verder

SOS infra

Samenwerkingsproject om te inventariseren wat verbeterd kan worden aan de verkeersveiligheid in de schoolomgeving en op de schoolroutes.

Lees verder

Schoolbrengweek

Het stimuleren van lopen en fietsen van en naar school.

Lees verder

Streetwise

Streetwise kan aanvullend ingezet worden op SCHOOL op SEEF. Professionele instructeurs komen een ochtend naar school en geven verkeerstrainingen op maat. 

Lees verder

Veilig Omgaan Met Opvallend Landbouwverkeer (VOMOL)

VOMOL is een lesprogramma waarbij basisschoolleerlingen leren hoe ze veilig moeten omgaan met (land)bouwvoertuigen op de weg.

Lees verder